رایزن بازرگانی ایران در عراق توجه به رفتارهای حرفه ای متناسب با بازار را مهمترین اقدام برای تثبیت و توسعه حضور در بازار این کشور دانست.
به گزارش روابطعمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ناصر بهزاد گفت: بازار 38 میلیونی عراق با پیچیدگی زنجیره های توزیع و لایه های متنوع مصرف، رفتار متفاوتي را از سوي فعالين اقتصادي مي طلبد تا سهم بيشتري از بازار عاید محصولات کشورمان شود .
وی با تشریح اقداماتی که سایر کشورها برای کسب توفیق در بازار عراق صورت دادهاند، افزود: تعامل با مخاطب برای تدوین استراتژی اثرگذار در حوزه بازاریابی، ارتباط مستمر و مستقیم در بازار عراق، هماهنگی به موقع در خصوص منابع تولید و تأمین و انطباق پذیری کالا با نیاز مشتری از جمله مؤلفههاي مهم در مهندسی رفتار تجاری است.
بهزاد اظهار داشت: انجام اقدامات حرفه ای متناظر با بخشهای بازار عراق از سوی فعالین اقتصادی و صادرکنندگان کالا و خدمات ایران می تواند در تبیین سیاست تولید و قیاس مستمر کمک کند و منجر به بالا بردن میزان فروش محصولات شود.
رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: بازار کشور عراق به 3 دستۀ بازارهای محلی، سنتی و مدرن تقسیم میشود و بر این اساس، انجام رفتارهای دقیق و فرآیندی که بتواند بین تواناییهای شرکتهای ایرانی و نیازهای مشتریان تعادل برقرار کند بسیار مهم است .
بهزاد وجه غالب مهندسی رفتار در بازار عراق را در گرو ترسیم و تدوین طرح بازاریابی خاص این بازار دانست که بتواند در هر بخش با اتکا به مزیت های موجود، راهبرد مناسبی را در ایجاد خطوط تولید، كانالهاي توزيع، ارتباطات، قيمت گذاری و موضع یابی کالاایجاد کند.